TA INGEN SKIT

 
Idag på nyheterna såg jag att Anders Svensson, som är med i fotbollslandslaget, hade fått en bil för att han genomfört 146 landskamper. I publiken sitter också Therese Sjögran med 182 landskamper i bagaget, och var är hennes bil? Sånt här gör mig så otroligt arg och ledsen. Det är verkligen Sverige i ett nötskal. 

Detta är ett tydligt exempel på hur vi kvinnor blir behandlade och hur dåligt jämnställt det är mellan de olika könen. Bara för att vi är tjejer får inte vi den där bilen, för vi anses vara mindre värda. När Anders Svensson sedan skulle kommentera detta märktes det att han skämdes och att han tyckte att Therese också skulle fått en bil, men jag tyckte han kunde gjort mer. Han kunde sagt ifrån ordentligt och jag tycker att det är fel att han inte gjorde det! 

Vi ska stå för våra rättigheter! Detta är inte okej och vi ska inte ta någon skit, punkt slut.

Kommentarer
Postat av: anden

PREACH IT GURL!

2013-11-12 @ 21:57:02
URL: http://bygazvini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0